WaPo stealth-edited a 15-month-old article calling the Wuhan lab leak a "debunked conspiracy theory" because whoever controls the past controls the future

Jun 2nd

Orwell is laughing at us from beyond the grave:

Here's the original:

Here's the edited version:

While WaPo noted a "correction," it didn't timestamp it and was intentionally vague about why they had dragged Sen. Tom Cotton's name through the mud.

Think about what's happening here. Whenever someone wonders why we're only now discussing the idea that COVID escaped from a Chinese lab, he or she might try to research what the media had said about the theory in the early days of the pandemic.

No one will see that people trying to call foul on Communist China were called "conspiracy theorists" who were spreading "debunked" info.

They'll simply think they were regarded as believers in a "fringe theory" that was "disputed."

It's not like the ideological badgering and dereliction of investigative duty led the world's largest police state to have a one-year lead in covering their tracks on a virus that killed millions!!

From the Daily Caller:

The move by The Washington Post is one of many corrections media outlets have made to stories from early in the pandemic that declared the COVID-19 lab leak theory to be a conspiracy theory.

Politifact also recently retracted a "pants on fire" fact check from September 2020 that called a Hong Kong virologist's claim that COVID-19 was a lab-created virus a "debunked conspiracy theory."

This is the way journalism dies, not with a bang but a whimper.

——

P.S. 👉 Lose the ads, get the podcasts, and get the best social network on the internet ... subscribe to Not the Bee!


Comments

There are 61 comments on this article.

Ready to join the conversation? Start your free trial today.

Access comments and our fully-featured social platform, completely free of charge.

Sign up Now
App screenshot

You must signup or login to view or post comments on this article.